Trenerė atrado būdą prisidėti prie Kauno hospiso veiklos, nes pati nedrįso lankyti sunkius hosiso pacientus

Natalija Ankėnienė, sertifikuota pilates trenerė, European Fitness School Pilates level 1,2 ir 3 sertifikatas, Fitness factory miofascial release 1 ir level 2 sertifikatas.

Natalija daug metų dirbusi aerobikos, pilates instruktorė bei trenerė  „Amazon Gym“, „Linija“ sveikatingumo ir sporto centruose.

Paskutiniuosius metus veda asmenines ir mažoms grupėms (4-6 žmonės) pilates ir asmenines miofascialinio atpalaidavimo treniruotes.

Mes nežinome, kas paskatino trenerę šiai minčiai, bet radusį savo įtemptame darbo grafike vienintelį laisvą laiką šeštadieniais 8.15, – ji pranešė mums, kad kviečia mūsų savanorius NEMOKAMIEMS miofascialinio atsipalaidavimo (masažinėms) treniruotėms.

Sausgyslės, raiščiai, kapsulės, pleura, antkaulis, pilvaplėvė, paviršinės ir giliosios fascijos, tarpraumeninės, tarpkaulinės pertvaros –  visa tai funkcionaliai sudaro vieningą fasciją.

Fascija apvelka kiekvieną raumenį, organą, nervą, kraujagyslę, prasiskverbdama į vidų formuoja organų matricą ir atramą.

 

TRENERĖ ATRADO BŪDĄ PRISIDĖTI PRIE KAUNO HOSPISO VEIKLOS, NES PATI NEDRĮSO LANKYTI SUNKIUS HOSISO PACIENTUS.

Fascija palengvina kraujo tekėjimą atgal, nukreipdama kraują ir limfą link širdies. Fascija nepertraukiamai atlieka judesius, o judesiai atlieka pompos funkciją.

Jei fascija normoje, ji – atvirkštinės cirkuliacijos variklis, jei patologijoje –  jau „užtvanka“.

Jei fascija per daug įtempta, kraujagyslių sistema, kurią apvelka fascija, yra nuolat spaudžiama, sutrinka veninių ir limfinių srautų darbas, formuojasi paburkimas, skausmas.

Veikiant kūną specialiomis priemonėmis, įmanoma pašalinti miofascinių struktūrų perteklinę įtampą, pagerinti kraujotaką, sumažinti pabrinkimus, išgaunant limfodrenažinį efektą ir sumažinti skausmą įtemptoje vietoje.

TRENERĖ ATRADO BŪDĄ PRISIDĖTI PRIE KAUNO HOSPISO VEIKLOS, NES PATI NEDRĮSO LANKYTI SUNKIUS HOSISO PACIENTUS.

Savanoriai užsidegė, ir nutarė, kad kiekvienas nors kartą aplankys treniruotę. Nes lankant treniruotes, galima būtų išmokti efektyvių  technikų, kurias vėliau pritaikytume mūsų pacientams. 

„Skaudės“ – perspėjo trenerė. „Mes nebijome skausmo“ – stoiškai atsakė savanoris Vitalijus.

Bet Jūratė suabejojo: „Nežinau, kaip sureaguos mano kelias ir stuburas…“ ir PIRMA nuėjo pas Nataliją. Kitą dieną ji rašė: „Turėjau didžiulę laimę gauti individualų miofascialinį masažą.
Potyriai ir jutimai jo metu nebuvo patys maloniausi-skaudėjo kai kurias vietas žiauriai… bet pabaigoje viskas praėjo ir pajutau didelį lengvumą ir daugelio mano įtemptu raumenukų atsipalaidavimą.

NAMO ĖJAU LENGVA IR LAIMINGA. Laukiau kitos dienos, kada pradės skaudėti  masažuotas vietas, bet jokio skausmo nejutau nei kita dieną, nei vėliau, išskyrus vieną kaklo vietelę“.

Paraginti šio pranešimo, savanoriai užsirašė keliems užsiėmimams į priekį.

Lapkričio 26 dieną vyko jau trečia treniruotė. Į salę susirinkome penkiese. Apsirengėme paprastai: kelnės, marškinukai, kojinės. 

Pasisveikinome su linksma ir sportiška trenere. Dar nepilnai atmerktomis akimis apžiūrėjome įrangą: kilimėliai jau mūsų laukė. Ant lentynų išsirikiavo sportinės gumos, teniso kamuoliukai, didesni guminiai kamuoliai. Sustojome į vietas ir pradėjome masažą-treniruotę.

Šių dienų dažniausiai pasitaikantys žmonių nusiskundimai dėl sveikatos sutrikimo – KAKLO skausmas, SPRANDO įtampa.

Viena iš priežasčių yra sėdimas gyvenimo būdas, susijęs su ilgalaikiu sėdėjimu prie kompiuterio. To pasekoje tirpsta rankos, skauda ir svaigsta galva, blogėja darbingumas. Nuo streso minėti simptomai paūmėja. 

Pagrindinis treniruotės-masažo dėmesys šį rytą buvo skirtas būtent šiai – kaklo, sprando, trapecijos sferai.

Užsiėmimo metu teko išgirsti daugybę raumenų ir sąnarių pavadinimų, išmėginti jų įtampos įveikimo būdų.

Nors daugelis iš mūsų anksčiau sportavę, tokių neįprastų, vietomis pakankamai skausmingų pratimų, dar nesame ragavę. Pradžioje linksminomės iš savo nerangumo: „šeštadienio ryte atėjome save kankinti…“

Po 20 minučių pasiekėme apogėjų, nusiraminome ir pagaliau visiškai atsipalaidavome.
Nuo mankštos su teniso kamuoliukais ir kita sportine įranga visiškai atsipalaidavo mūsų raumenys, nervų sistema, pagerėjo nuotaika. 

Užbaigėme treniruotę garsiais energingais plojimais trenerei už nuostabų ir naudingą sveikatinimui skirtą laiką.

DALĖ: „Po šiandien ryto mankštos labai gerai jaučiasi mano nugara. Puiki dienos pradžia“.

ELENA: „Ačiū Natalijai – ji mokino pažinti ir įsisąmoninti save neidealiame kūne. O linksmas azartas ir pokštai suteikė treniruotei žmoniškumo“.

AUDRONĖ: „Drėgnas ir žvarbus rytmetinis kelias šiandien atvedė mus į jaukų susibūrimą  instruktorės Natalijos  salėje…Viskas prasidėjo nuo, rodos, įprastų dalykų – kilimėlių, kamuoliukų, tempimo gumų ir kliaugančių mergaičių būrelio… Beet…Poveikis atliktų pratimų nerealus… Vos atlikus kelis pratimus, man užsimerkė akys  – ne, man jos tiesiog sulipo… Pajutau didelį ir jaukų atsipalaidavimą – man tai buvo tarsi išsiplėšimas iš klampynės ir pakilimas į ten, kur šviesu ir lengva… Dėkoju nuoširdžiai Natalijai už  kvietimą, dėmesingus patarimus ir  profesionalią tech.pagalbą – kaip svarbu teisingai judėti ir kvėpuoti…
Dėkoju Žannai už rūpestėlį…
Dėkoju visoms šalia buvusioms „kilimėlio“ draugėms…
Visą dieną praskrajojau su sparnais, gera…“

TRENERĖ ATRADO BŪDĄ PRISIDĖTI PRIE KAUNO HOSPISO VEIKLOS, NES PATI NEDRĮSO LANKYTI SUNKIUS HOSISO PACIENTUS.

Taip pradėti šeštadienio rytą ir praleisti savaitgalį linkime kiekvienam 🙂 O dėl pritaikymo miofascialinio masažo hospiso pacientams dar teks pagalvoti.

SVARBIAUSIA, kad savanoriai – patys sveikesni, atsipalaidavę, kokybiškai pailsėję – žymiai lengviau ir kokybiškiau galės atlikti Gailestingumo darbus, suteikti pagalbą sunkiai sergantiems nepagydomomis ligomis žmonėms.

Nuoširdžiausiai dėkojame trenerei Natalijai už Jos tokį atsidavimą. Juk jai ir pačiai dėl mūsų tenka keltis anksti šeštadienio rytą.